07 aprilie 2010

Lectii de mecanica vietii



Prin a doua jumatate a anilor '70 se derula perioada din viata cu cele mai frumoase amintiri, amintiri din timpul liceului... Da, da, cu Dona Summer, cu Amanda Lear, cu ABBA si Bonney M, cu Santana, cu Cenaclul Flacara, cu Sfinx, cu Phoenix, cu "ceaiuri" care incepeau cu sandwich-uri, CiCo si Pepsi si se terminau cu Pink Floyd, Deep Purple si bere.
Aveam pe atunci un coleg care aducea intotdeauna la "ceaiuri" caseta cu Santana intr-un radio-casetofon urias, "adus de afara". Altfel, un tip istet, cald, prietenos, un om cu care am mancat poate acelasi covrig sau aceeasi "Eugenia", un om cu care jucam in aceeasi echipa de fotbal, un om cu care am luat cu zambetul pe buze nota 2 la Limba rusa, chestii care credeam ca ne vor uni iremediabil...
S-a intamplat ca el sa plece din tara si s-a intamplat ca destinatia sa fie Germania, tara cu totul respectabila, de altfel.
Acolo, in Germania, s-a intamplat sa aiba neaparata nevoie de un act care nu se putea ridica decat personal, din Romania. Evident ca m-a rugat sa-l ajut si evident ca nici n-am stat pe ganduri: am ridicat actul cu pricina, fara a fi nevoie de deplasarea ciuva pana in Romania. Bineinteles ca in Germania nu se putea face in vecii vecilor asa ceva...
Am trimis actul, mii de multumiri, si eu si el fiind extrem de bucurosi ca problema se rezolvase cu succes. Am tinut legatura pana in zilele noastre, cand, din intamplare mi-a venit randul sa-l rog sa ma ajute cu cumpararea unei masini din Germania sau a unui motor de un anumit tip, pentru un bun prieten, pasionat de motoare, de fapt "bolnav"... Am avut surpriza sa primesc un refuz, dar unul insotit si de lectii de mecanica auto, si de lectii de filosofie a vietii pe care o duce un german respectabil.
Si lectiile sunau cam asa: "stii ca nu e chiar asa cum crede prietenul tau, motorul nu se potriveste acolo unde vrea el sa-l monteze" (prietenul meu mai montase cateva pana atunci), ca "tu chiar pui la indoiala experienta de zeci de ani a inginerilor germani" si altele. La care eu am raspuns ca s-ar putea sa fie riscant sa compari "experienta inginerilor germani" cu ingeniozitatea romanilor care de multe ori au dovedit ca au mintea mai "elastica" decat a nemtilor, ca omul a mai montat motoare si stie ce spune... Dupa care, de la lectiile de mecanica a trecut la "stii, noi traim dupa niste principii de viata care ne impiedica sa facem chestii de-astea (nu-i cerusem decat sa se intereseze daca vreo cunostinta de-a lui sau vreun parc de masini "second hand" vinde ce voiam noi sa cumparam), ca "ne pare rau dar noi nu ne mai bazam pe "pile" ca in Romania, ca noi traim altfel aici", bla, bla, bla...
E, in momentul ala nu mi-a venit sa cred ca mesajele primite sunt de la colegul care venea intotdeauna la "ceaiuri" cu o caseta cu Santana, intr-un radio-casetofon urias "adus de-afara".
Tot atunci mi-am adus aminte ca prin 2000, cand am trecut prin Germania am fost socat de curatenia de acolo, care cateodata imi crea o inexplicabila dar amuzanta stare de nervi...
Vorbesc despre "curatenia" la propriu, ca pe cea la figurat aveam s-o aflu mai tarziu, de la omul meu...

Vezi mai multe video din Muzica

Niciun comentariu: