03 ianuarie 2012

Lectie video: TEOREMA CELOR 3 PERPENDICULARE (T3P)

Lectia video: T3P 

1. Explicatiile trebuie incepute cu SCOPUL PRACTIC al T3P si anume: gasirea punctului in care cade perpendiculara coborata dintr-un punct exterior unui plan, pe o dreapta continuta in acest plan, pentru ca fiind vorba de o figura "in spatiu" singurul "instrument" care se poate folosi este creierul. De fapt asta face T3P, determina pozitia punctului in cade perpendiculara din punctul exterior planului, pe dreapta data.
2. Cred ca ar fi util sa aratam practic cum se realizeaza o astfel de figura si sa valorizam astfel cateva explicatii care altfel ar aparea ca fiind ambigue si incomplete (time: 2.20-2.45).
3. Trebuie insistat din cand in cand, suficient de des, pe scopul principal al aplicarii T3P, mentionat la pct.1., pentru ca celelalte elemente sunt doar "constructii ajutatoare" care completeaza figura si "ajuta" la rezolvarea problemei.
4. Trebuie avut in vedere ca lectia respectiva este destinata elevilor de clasa a 8-a si prea multe consideratii teoretice (time:2.40-4.02) sunt de natura sa "mascheze" axul central al teoremei, mentionat la pct.1.
5. Time:7.50-8.35: "Reciprocele sunt foarte usor de retinut: relatia... trece la... si relatia ... trece la ..." Reciprocele , la fel ca oricare alte teoreme se retin foarte usor daca se specifica in mod repetat si clar SCOPUL PRACTIC SAU SITUATIA PRACTICA IN CARE SE APLICA !!!.Explicarea celor doua reciproce trebiue sa inceapa cu scopul lor si sa se evite "contorizarea" permanenta a relatiilor din ipotezele teoremelor ("avem 5 relatii", "avem 2 relatii", "reciproca a 2-a are 5 relatii care conduc la un rezultat..."
6. Explicatiile trebuie sa fie mai cursive, fara timpi morti, pentru ca elevii trebuie sa fie "tinuti" concentrati la treaba pe care o facem acolo.
7. Fondul muzical este prea puternic, iar melodiile alese sunt prea cunoscute si pot distrage atentia de la ...T3P.

Niciun comentariu: